Růst tržeb na 801 milionů korun, nabírání dalších expertů (aktuálně celkem 426), expanze v oblastech, které jsou na vzestupu. Zároveň změny v produktovém portfoliu a nový vizuální styl. To je Trask v roce 2017.

„Povedlo se nám meziročně růst na tržbách za vlastní služby o 12 %,“ hodnotí úspěchy CEO Trasku Filip Tománek. „Máme za sebou několik průlomových momentů, a to ve dnes velmi atraktivních oblastech spojených například s pokročilou analýzou dat. Nové přístupy a technologie v oblasti umělé inteligence a strojového učení začínají přinášet prokazatelnou hodnotu jak našim klientům, tak jejich zákazníkům. A to jak ve finančních službách, tak i ve výrobním sektoru.“
Konkrétním příkladem úspěšné inovace je Půjčka bez papírů pro Českou spořitelnu. Ve spolupráci s poradenskou společností EY se podařilo v krátkém čase uvést na trh první skutečně plně online úvěrovou službu. Česká spořitelna tak nabízí klientům svým i klientům konkurenčních bank možnost dostat peníze na účet do 15 minut.
Není to v bankovním sektoru příklad jediný: Trask intenzivně pomáhá klientům připravit se na novou realitu danou evropskou legislativou PSD2 a GDPR. V oblasti open bankingu zavádí Trask úspěšně vlastní platformu, která prostřednictvím Bank API propojuje bankovní domy s řadou dalších partnerů a zákazníků (e-shopy, telco operátoři, apod.).
K inovacím přistupuje Trask tak, aby klientům pomáhaly zkracovat cestu od nápadu k cílovým business hodnotám. Děje se tak nejen v tradičních, ale i v nových oblastech – strojové učení, umělá inteligence, rozšířená realita. Velké úspěchy zaznamenala společnost v projektech zaměřených na fintech (CRS nebo opravdu bezpapírové finanční produkty), integrace (API management) nebo automotive (Industry 4.0).
„Jsme dnes firmou, která provádí klienty složitým procesem digitální transformace.“

Trask se proto v roce 2017 rozhodl provést dvě významné změny: provedl restrukturalizaci produktového portfolia a připravil svou novou vizuální identitu. Restrukturalizaci portfolia reflektuje nově vzniklý web, který má tyto hlavní sekce:
- Technology solutions: služby postavené na znalosti spolehlivých technologií (integrace, digitalizace procesů, Business Intelligence, digitalizace dokumentů, IT bezpečnost...)
- Business solutions: připravená řešení pro digitální transformaci byznysu (RegTech, Digital Banking, Paperless, Biometrie, Industry 4.0...)
- Consulting: konzultace v oblastech spojených s digitalizací a technologiemi, obory podnikání našich klientů a legislativou
- IT Services: nabídka pokrývající potřeby klientů v oblasti rozšiřování kapacit a know-how (Testing as a Service, vývoj na zakázku, podpora apod.)

Po více než 10 letech se Trask také rozhodl proměnit svůj vzhled. Novou vizuální identitu připravilo grafické studio Najbrt. Staré logo bylo nahrazeno a nové již bylo vytvářeno s ohledem na použití v digitálním světě. Je dynamičtější, modernější a je ho možné používat ho v atraktivnější barevné škále než původní.
„Ukazujeme tak hlubší proměnu, kterou Trask prochází – od původně hlavně technologické firmy směrem k poradenství a strategickému partnerství,“ říká Tománek. „To, co dnes nabízíme a prodáváme klientům, je už něco jiného, než bylo před pěti nebo deseti lety, a je potřeba, aby to bylo vidět na první pohled. Chceme být vnímáni jako moderní firma jak u klientů, tak u našich partnerů a potenciálních nových kolegů. Tam směřují všechny změny, které teď provádíme.“