POTŘEBA: Jak radikálně navýšit kapacity testovacího týmu, zajistit včasné otestování a předání software do produkce a garantovat předání know-how
ŘEŠENÍ: Náš expertní tým pro vás testuje „na klíč“. A do firmy vnáší unikátní know-how
Testovací služby jsme České spořitelně pro její projekt migrace a zavedení nového produktu poskytli formou TaaS (Testing as a Service).
Síla našeho TaaS řešení spočívá v tom, že jej klientům dodáváme „na klíč“. I v případě České spořitelny se o řešení postaral náš seniorní expertní tým, který zajistil celý proces testování daného projektu (včetně metodik, řízení procesů, řízení týmů a lidských zdrojů) a garantoval smluvně špičkovou kvalitu veškerých výstupů.
Přidanou hodnotou našeho přístupu je, že jsme do České spořitelny přinesli know-how, jak dodávat služby týmu specialistů na testování a dodali výstupy, které i po skončení projektu klient může využít ve prospěch celé firmy i jednotlivých interních týmů a odborníků.
Hlavní přínosy z pohledu banky jako celku...
Díky našemu TaaS týmu jsme:
- Zaručili kvalitu softwaru předávaného do produkce
- Postarali se o dodržování kvalitativních standardů Dokumentace pro dlouhodobé zajištění know-how
- Zajistili provedení testů v požadovaných termínech a rozsahu
... z pohledu správce pobočkového systému...
- Dodali jsme testovací dokumentace s podrobným popisem prováděných postupů
- Vytvořili jsme detailní katalogy testů pro ověřované produkty a business procesy
- Nastavili jsme standard provádění testů, aby kvalita výstupů byla špičková (a stálá)
... z pohledu Business oddělení
Z užšího pohledu jsme efektivně zajistili:
- Spolehlivé dodávky služeb v definované kvalitě a rozsahu
- Možnost využití zkušeností seniorních expertů z našeho regresního týmu v dalších oblastech
- Přenos know-how v rámci projektové dodávky (nový bankovní produkt)
Naše cesta k řešení
V této části článku je popsána složitost řešeného projektu. Jeho komplexnost i oprávněně vysoké nároky klienta si vyžadovaly tři na sebe navazující kroky:
Krok 1: Zavedení služeb
- Jako první jsme ověřili a nastavili smluvní vztahy a kvalitní SLA podmínky pro dodávku TaaS
- Převzali jsme informace a smluvní podmínky nastavili v souladu s požadavky banky
- Převzali jsme metodiky manuálních a E2E testů
- Provedli jsme pilotní zkoušku všech testů, ověřili správnost přenosu a dokumentace know-how
- V týmech jsme zavedli provozní metodiky testů a zajistili komunikaci s odděleními vývoje a provozu
Krok 2: Provoz testovacího týmu
- Vytvořili jsme střednědobý plán dodávek na další období
- Stanovili jsme procesy cenové a věcné nabídky dodávek testování
- Nastavili jsme proces testovací analýzy podle vstupů dodavatele a analytického týmu banky
- Provedli jsme manuální a regresní testy, a zajistili dodávky služeb do projektových vývojových týmů
- Nastavili jsme reporting, řízení a kontrolu kvality i vyhodnocení plnění SLA specifické pro tento projekt
Krok 3: Přenos know-how do banky
- Zajistili jsme správu testovacích katalogů a jejich schvalování bankovním oddělením business analýzy
- Nastavili jsme pravidla spolupráce s pracovníky správy pobočkového systému
- Zajistili a stabilizovali jsme dodávky testovacích služeb
- Vyškolili jsme jednotlivé specialisty i celé týmy pracující na navazujících projektech
Závěr
Naše služba TaaS přinesla České spořitelně jistotu, že proces testování probíhá spolehlivě, ve špičkové kvalitě a ve stanovených termínech.
A protože náš TaaS tým se během let dokonale seznámil s nároky, potřebami klienta i s celou problematikou, může být bez problémů využíván i v dalších oblastech.
Jedno naše řešení tak klientovi přináší několikanásobný prospěch.