Self-driving Banks. Pohodlně se usaďte, vše se děje bez vás.

Stejně jako svěříte svůj život samořiditelnému autu, také bance svěříte řízení svých financí takřka intiutivně. Proč? Protože to pro Vás bude jednodušší. Bankovnictví a finanční služby obecně se vyvíjí a zažívají významný posun paradigmatu. Obchod s důvěrou. 55% dotazovaných spotřebitelů souhlasí s tím, že finanční instituce by měly využívat údaje o zákaznících, které mají, aby předložily příslušné nabídky na základě historie transakcí a preferencí. To je pouze začátek. V Trasku sázíme na umělou inteligenci a chytrá řešení.

Samořiditelná banka využívá dat a umělé inteligence k tomu, aby intuitivně vyřešila každý klientův krok spojený s financováním. Ačkoli si to nechceme ani připustit, mnozí z nás očekávají, že banky budou schopny dělat cokoli v souvislosti s našimi účty, penězi a daty. To platí pro jednoduché úkoly, jako je realizace plateb, až po složitější úkony, jako jsou například rady finančního asistenta v reálném čase nebo komplexní zajištění firemního cashflow. Svět prochází významnou digitální transformací, právě pomocí umělé inteligence a využití složitých algoritmů se bankovnictví může stát paradoxně mnohem jednodušší.

Umělá inteligence však bude pomáhat na pozadí, neviděná. Budoucnost bankovnictví je ve zjednodušování – tak aby šlo všechno vyřídit snadno, na pár kliků, nebo v ideálním případě bez nás. Banka nebude nutit klienta, aby dodával informace a podklady, které si již dnes umí opatřit sama. Zároveň na základě dostupných dat a správnému vyhodnocení, bude banka intuitivně předvídat další kroky klienta a bude mu pomáhat. Není důležité zda klient zadá povel bance prostřednictvím hlasového asistenta v kuchyni, nebo jen autem přijede ke stojanu nejbližší čerpací stanice, následné úkony spojené s financemi klienta vyřídí banka úplně sama. Rutinní záležitosti (otevření účtu, reset hesla, platební příkaz, převzetí karty, podpis smlouvy, dodání podkladů atd.) vyřeší klient snadno na pár kliknutí ze svého mobilu, na pobočku banky zamíříte pouze v případě, že si chcete popovídat s odborníkem v souvislosti s náročními úkony

Co lze digitalizovat, bude digitalizováno. Není otázka zda, ale pouze kdy. Během příštích dvou let připojené inteligentní zařízení, cloud, senzory všude kam se podíváte a realtime analytika přinese revoluci v komunikaci značek obecně a vytvoří tak úplně novou platformu stále více pro spotřebitele nepostradatelných digitálních služeb.
Podobným trendům se daří, protože v první řadě nám usnadňují život. Již dnes můžete za 15 minut mít peníze bankovní půjčky na svém účtu. Potřebovat k tomu budete počítač, kterým online zažádáte o půjčku České spořitelny, vyfotografujete svůj platný osobní doklad a na platné mobilní číslo vám přijde ověřovací SMS. Potom již stačí zaslat do České spořitelny platný výpis ve formátu PDF a doložit dostatenčý přijem. Vše online, bez nutnosti navštivit pobočku banky. Stále se tak ale děje s vaším přičiněním a vy jste ten, kdo musí žádost o půjčku nebo založení nového účtu inciovat. Kde je však hranice „snadnějšího“ života a kde již bezmezná důvěra, kterou je snadné zklamat?

Budoucnost bankovnictví je v našich rukou. Jako uživatelé rozhodneme, kdy samořiditelné banky a podobné koncepty převezmou kontrolu nad našimi financemi. Svět technologií to umožňuje. V Trasku každý den rozšiřujeme hranice reality tím, že měníme technologie v přirozenou součást našich životů.
Filip Tománek

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

V pořádku

Kontaktujte nás

Na váš byznys se dokážeme podívat z jiné perspektivy. Proto můžeme přijít i na nová řešení, která dokážeme jasně popsat, rozpracovat a navrhnout jejich technickou realizaci. Originální nápad je totiž na začátku každého dobrého byznysu. Díky zkušenostem rychle poznáme, v čem chcete a potřebujete pomoci.

Domníváte se, že jsme porušili etická pravidla?
Dejte nám vědět.