Rychlá digitalizace vnitřních i klientských procesů je dnes otázkou dnů

05. června 2020

Online je dnes důležitější než kdy předtím a nástroje pro interní vzdálenou práci se zákazníky, ale především možnými zákazníky, jsou nyní zásadní a mohou výrazně ovlivnit byznys společností. Proto by společnosti neměly na vývoj jejich online řešení zanevřít. Práce z domova navíc odhalila nepřipravenost řady procesů (uvnitř firmy i se zákazníkem) na fungování na dálku. Přechod na plně paperless fungování a agendu ale společnosti mohou zvládnout už za dva týdny.

V následujících měsících, i přes propad ekonomiky a útlum investic i pohybu, očekáváme prudký rozvoj plně online metod. Je pochopitelné, že se společnosti snaží hledat úspory, kde se dá. Jenže online nabral na síle rychleji a více, než kdokoliv očekával a cestou by proto neměly být útlum online kanálů a seškrtání investic jejich vývoje. Protože ačkoliv dnes řada společností nabízí sjednání produktů online, tyto „online metody“ často zahrnují kurýra. Zcela online sjednávání produktů, od účtů a hypoték pro osoby, OSVČ a SME až po korporát, přitom dnes nic nebrání.

Paperless za dva týdny

Pandemie navíc ve firmách odhalila nepřipravenost řady interních procesů, i těch, které zahrnují zákazníka, na fungování na dálku. Přitom je nasazení řešení pro plný přechod na paperless, eliminaci fyzických tiskáren a snížení počtu papírů na nulu snadné. Trask dokáže nasadit řešení pro přechod na paperless během jednoho či dvou týdnů, a s výjimkou notářsky ověřených podpisů není důvod dokumenty tisknout či podepisovat na papír.

Pomocí našeho řešení zcela online podpisu může zaměstnanec nebo zákazník biometricky podepsat dokument na svém libovolném zařízení. Stačí nahrát PDF, které uživatel podepíše na mobilu (prstem na obrazovce), tabletu nebo počítači. Protože se sbírá obrázek i biometrické údaje (rychlost, síla přítlaku), je prakticky nemožné podpis napodobit. K podpisu přitom není potřeba žádné speciální zařízení. Dokumenty k podpisu lze snadno delegovat na další podepisující osoby e-mailem nebo přímo v aplikaci. Trask navíc dokáže řešení rozšířit o technologie umožňující zcela online identifikaci zákazníka. Ten je plnohodnotně ověřen, zda je skutečně tím, za koho se při podpisu vydává, a to přímo v daném procesu. V Trasku podpis využíváme například k podepisování dodavatelsko-odběratelských smluv a agendy. Podobně, ale i k podpisu smluv se zákazníky, ho využívajíi naši klienti, např. společnost innogy.

Doporučeno redakcí

Proč nasadit robota a který proces k automatizaci vybrat?

Robotická automatizace procesů (Robotic Process Automation, RPA) zažívá v posledních letech rozmach ve všech odvětvích. Trend, kdy se počítačový program (robot) využívá k ovládání ostatních programů, je v současnosti nejviditelnější v oblasti bankovnictví a pojišťovnictví. Proč a kam ale robota nasadit, aby opravdu pomáhal, a jeho potenciál se tak využil co nejlépe?

Všechny back oce procesy lze rychle a snadno převést na fungování z domova. Můžete rychle zdigitalizovat kontakt se zákazníky nebo To vše v řádu dnebo ma - lého počtu týdnů – tedy tak rychle, abyste zareagovali na soasnou situaci. Dovolí vám poslat více lidí na home oce a umožní vám tak obsluhovat klienty uzavřít některé pobočky. Umíme vyřešit vše naráz. Naše řešení nepotřebují jít po jednotlivých procesech, dokumentech nebo aplikacích. Informace o konkrétních řešeních pro přechod na zcela paperless agendu a fungování najdete zde:

Od výměny dokumentů po bezpapírovou tiskárnu

Ani zcela online zpracování a kontrola občanského průkazu už dnes nejsou problematické. V našem případě řešení porovnává doklad se selfie nebo videem zákazníka a lze ho také rozšířit o prvky vyžadované zákonem o KYC a AML (prokázání vlastnictví účtu a provedení mikrotransakce). Alternativou je potom napojení na KYC API českých bank a provést tak vzdálené převzetí identity zákazníka z banky pomocí jeho dvoufaktorového loginu. To dnes Trask umožňuje pomocí agregační platformy bankovních API.

Pomocí řešení Trask uSign lze činit platná právní jednání. A v případě užití biometrického podpisu elektronickou tužkou nebo při identifikaci dle AML standardu i jednání vyžadující písemnou formu.
Mgr. Bohuslav Lichnovský, LLM, advokátní kancelář Rowan Legal

Pro výměnu dokumentů se zákazníkem pak lze bezpečně využívat virtuální prostor, kam je lze nahrávat a poté sdílet. Pomocí pokročilých technologií pro zpracování dokumentů, jako je NLP (Natural Language Processing), je u našeho řešení možné nahrané dokumenty automaticky vyhodnocovat a zpracovávat. Počítač rozumí psanému textu, dokumenty roztřídí a nastartuje patřičné procesy na pozadí. Ověří nutné náležitosti (např. data platnosti), extrahuje data a v některých případech na dokument i automaticky zareaguje, např. odpoví dopisem. Celý proces tak lze dokončit plně online a bez nutnosti vstupu člověka.

Pokud se nástroje na online podpis, převod formulářů do digitální podoby, výměnu dokumentů a jejich zpracování propojí ještě s tiskovým driverem, který umí modifikovat libovolnou front nebo back office aplikaci tak, aby přestala tisknout na fyzické tiskárně, můžete dát sbohem všem papírům ve vašich procesech.

Naše řešení pro digitální komunikaci se zákazníky

Online onboarding pro retail firmy

Neklient se může stát zákazníkem zcela online a do 30 minut. Navíc je díky online onboardingu, po kterém je braný jako kmenový zákazník, připraven tak, že se může pohybovat v prostředí firem a objednávat si jejich služby.

Online hypotéka i refinancování

Umožňujeme projít procesem zpracování hypotéky i jejího refinancování zcela online a do 30 minut včetně ocenění nemovitosti a podpisu úvěrové smlouvy.

Agregační platforma PSD2 i KYC API

Informace z finančních institucí v jednom rozhraní a skrze jediné API. Zákazník instituce může předávat svoji transakční historii třetím stranám (i vzdáleně), autorizovat platby z bankovních účtů a získává konsolidovaný pohled na své finance. Již nyní lze v rámci platformy vzdáleně převzít a ověřit identitu klienta banky, díky napojení na projekt SONIA bude ale moci poskytovat ověřený přístup k elektronickým službám veřejné správy pomocí bankovní identity.

Vytěžování a zpracování dokumentů

Pokročilé technologie pro zpracování nestrukturovaných dat, tedy přirozeného jazyka, automaticky vyhodnocují a zpracovávají dokumenty. Počítač porozumí psanému textu, dokumenty roztřídí, nastartuje patřičné procesy na pozadí, ověří nutné náležitosti, extrahuje data. V některých případech na dokumenty automaticky zareaguje.

Online úvěry pro firmy i osoby

Půjčky už dnes lze poskytovat rychle a zcela online a s připsáním peněz na účet klienta do 30 minut. V rámci procesu žádosti umíme zákazníka ověřit nebo plně identifikovat, ověřit jeho příjmy, posoudit jeho úvěruschopnost a podepsat smlouvu. Intenzivně připravujeme i rozšíření o automatizaci podpory státních záruk od ČMZRB.

Online podpis

Díky biometrickým podpisům je konečně možné pracovat bez papírů
a pouze s elektronickými dokumenty. A to uvnitř společnosti i se zákazníky. Lze tak dosáhnout významných úspor a celkově zrychlit oběh a zpracování dokumentů a mít je vždy okamžitě dostupné.

Co-browsing

Pro společnosti je nejdůležitější uživatelský zážitek. A to jak osobní, tak i digitální. Díky co-browsingu tak dnes společnosti vzdáleně pomáhají s vyplňováním i s prací v online aplikacích komukoliv, kdo jejich pomoc potřebuje.


Přečtěte si také

Od technologické změny ke kulturní aneb co čeká české banky i byznys

Od technologické změny ke kulturní aneb co čeká české banky i byznys

V lednu se v prostorách centra současného umění DOX+ uskutečnil druhý ročník konference Trask Future Insight zaměřený na technologické a byznysové trendy v nejisté době i v kontextu bankovního prostředí.

Rychlá digitalizace vnitřních i klientských procesů je dnes otázkou dnů

Rychlá digitalizace vnitřních i klientských procesů je dnes otázkou dnů

Online je dnes důležitější než kdy předtím a nástroje pro interní vzdálenou práci se zákazníky, ale především možnými zákazníky, jsou nyní zásadní a mohou výrazně ovlivnit byznys společností.

Největší výzvou světa online hypoték je změna vnímání lidí

Největší výzvou světa online hypoték je změna vnímání lidí

Český hypoteční trh je lidmi vnímaný jako komplikovaný, tudíž jako něco, k čemu potřebují poradce. Někoho z bankovního nebo finančního světa, kdo klienta celým bolestivým a zdlouhavým hypotečním procesem provede.

Trask Virtual Case: Zabezpečený prostor pro digitální výměnu dokumentů a informací s klientem

Trask Virtual Case: Zabezpečený prostor pro digitální výměnu dokumentů a informací s klientem

V době digitalizace je návštěva pobočky časově a administrativně náročným krokem pro zákazníka i poskytovatele. Změna zdravotní pojišťovny či dodavatele energií, refinancování hypotéky, nahlášení pojistné události nebo nabídka produktů novým zákazníkům?

Event stream a další nové přístupy i technologie nastavují integrační paradigma pro 21. století

Event stream a další nové přístupy i technologie nastavují integrační paradigma pro 21. století

Agilita, posun současných páteřních ESB a jejich využití v agilním světě, API microgateway, agilní integrace i razantně nastupující event stream. Aktuálních témat je v oblasti integrace, které se Trask věnuje od samého počátku, mnoho. Do integračních trendů, ale i jejich výhod a úskalí, dal proto nahlédnout Petr Dlouhý, který stojí v čele integrační kompetence již čtvrtým rokem.

SAFe: hybridní metodika, která dokáže dobře posloužit i enterprise společnostem

SAFe: hybridní metodika, která dokáže dobře posloužit i enterprise společnostem

Metodika lean vznikla v automotive odvětví jako cesta k minimalizaci odpadu při výrobě, postupně se ale formou agilních metod adaptovala také v oblasti softwarového vývoje. Cesta nasazení agilních metod v enterprise společnostech není zrovna přímočará, ale na část problémů může odpovědět metodika Scaled Agile Framework neboli SAFe.

Vzdělávat lze zaměstnance, ale i partnery po celém světě

Vzdělávat lze zaměstnance, ale i partnery po celém světě

Neustálý technologický rozvoj klade na naše bankovní i jiné klienty vysoké nároky na rychlost zavádění změn a na automatizaci i digitalizaci pracovního prostředí i procesů. Mění ale také způsob jejich fungování a vzdělávání. A s efektivním vzděláváním pomáhá naše unikátní platforma eDoceo.

Automatizace je v Tatra bance neustálý proces

Automatizace je v Tatra bance neustálý proces

Díky automatizaci Tatra banka nejen neustále snižuje své náklady, ale zároveň zkracuje čas na vyřízení klientských požadavků. Taková jsou slova Michala Satura, Head of Research & Development v Tatra bance, kterého jsme se zeptali na to, jak probíhá automatizace v nejinovativnější digitální bance na světě.

Jak se liší digitalizace českého a rakouského bankovnictví?

Jak se liší digitalizace českého a rakouského bankovnictví?

Ačkoliv mezi českým a rakouským trhem existuje řada odlišností, mají také mnoho společného: od historie přes dobré vztahy a rakouské investice v Česku až po členství v EU.

Rok 2020 ve znamení digitalizace a automatizace

Rok 2020 ve znamení digitalizace a automatizace

Technologie jsou bezesporu nedílnou součástí finančního světa, přičemž mnohé společnosti s jejich aplikací již dávno začaly. Co připravily pro své klienty vloni? A co chystají letos? Právě na to se podíváme.

Proč nasadit robota a který proces k automatizaci vybrat?

Proč nasadit robota a který proces k automatizaci vybrat?

Robotická automatizace procesů (Robotic Process Automation, RPA) zažívá v posledních letech rozmach ve všech odvětvích. Trend, kdy se počítačový program (robot) využívá k ovládání ostatních programů, je v současnosti nejviditelnější v oblasti bankovnictví a pojišťovnictví.

Technologie pro budoucnost

Technologie pro budoucnost

Jak budou nové technologie ovlivňovat bankovnictví? A které z nich mohou mít v nejbližších letech dopad na to, jak banky fungují a jaké služby nabízejí?