Fortuna registruje klienty online pomocí KYC API, řešení dodal Trask

20. dubna 2020

Mnohé firmy hledají způsob, jak udržet svůj byznys nad vodou i v době zavřených poboček a budovat silnější digitální ekonomiku. Jednou z nich je i společnost Fortuna, které technologická a konzultační společnost Trask zpřístupnila KYC API pro online identifikaci klientů skrze další 3 banky za pouhé dva týdny.

Rychlost nasazení byla ze strany Trasku možná díky produktu Trask BAAPI KYC. Ten dnes agreguje již 6 českých bank a nabízí tak pokrytí většiny české populace pro online identifikaci. K ověření BAAPI využívá API vystavené jednotlivými bankami a jejich ochoty podporovat podniky v dnešní složité době. Přístupu ke KYC API využila také sázková společnost Fortuna, která tak nyní může ověřovat téměř všechny svoje zákazníky a sázející zcela online.

V situaci, kdy prakticky ze dne na den došlo k výraznému omezení servisu poskytovaného prostřednictvím pobočkové sítě, pro nás bylo naprosto prioritní rychle posílit uživatelský komfort a umožnit co nejširší skupině zákazníků online identifikaci. Díky rychlé reakci a flexibilní spolupráci s Traskem v tuto chvíli máme řešení, které umožňuje pohodlnou registraci z pohodlí domova klientům všech významných bankovních domů v Česku, což jak vidíme z prvních reakcí řada zákazníků vítá a využívá.
David Vaněk, generální ředitel sázkové kanceláře Fortuna.

KYC modul agregační platformy BAAPI může pomoci společnostem, pokud jejich podnikání vyžaduje plnou či částečnou fyzickou identifikaci. Alternativou je využití produktu Trask ZenID a Trask KYC Procesu pro online identifikaci bez nutnosti uzavírat smlouvy s bankami. V době uzavřených poboček tak můžete snadno a rychle (během týdnů) vytvořit plnohodnotný digitální kanál. „Ověření identity pomocí KYC API je pro digitální onboarding vhodným řešením, které splňuje náležitosti zákona o AML. Pro zákazníka, u Fortuny konkrétně sázkaře, je identifikace velmi snadná. Zákazník pouze udělí souhlas své bance s ověřením jeho identity. Souhlas je zabezpečený a klient jej potvrzuje pomocí stejných login údajů, které používá pro přístup do svého internetového bankovnictví,” říká Petr Gába, produktový manažer Trask BAAPI.

Trask BAAPI

BAAPI od Trasku je platformou pro agregaci bankovních API a podporu otevřeného bankovnictví. Vznikla v návaznosti na směrnici PSD2, která nastavila základní jednotná pravidla pro vystavování bankovních API. Využití nachází v širokém spektru klientských a firemních procesů. Na českém, slovenském a maďarském trhu je BAAPI nejúspěšnější API agregační platformou připojující již 27 bank. Pro 10 klientů pak agregační služby provozuje nejen nad PSD2 API, ale i dalšími jako právě KYC API.

Více o Trask BAAPI najdete na www.trask.cz/baapi

Více o společnosti Trask

Společnost Trask působí na trhu a inovuje od roku 1994. Je dlouholetým partnerem firem a institucí v oblastech jako bankovnictví a finance, telekomunikace nebo obchod a výroba. A to v Česku i zahraničí. Mezi zákazníky Trasku patří například Česká spořitelna, ČSOB, MONETA Money Bank, Komerční banka, či ŠKODA AUTO. V loňském roce společnost dosáhla obratu přes 1 miliardu korun.