Digitalizace vztahu se zákazníkem

12. října 2020

Vítám vás u dalšího čísla časopisu o inovacích a technologiích. Tentokrát je jeho tématem digitalizace vztahu se zákazníkem – téma, které dostalo během posledních měsíců úplně nový rozměr. 

Ukázalo se, že když je potřeba, dokážou techniku a online nástroje využít jak děti, tak i dospělí, kteří dříve preferovali pouze osobní jednání. Změnu chování lidí krásně ilustrují čísla českých bank, která si můžete přečíst hned v prvním článku. Je vidět, že se nejedná pouze o dojem, tvrdá čísla ukazují, že v digitální gramotnosti české populace proběhl během pár měsíců nevídaný posun.

Skokový nárůst digitalizace také ukázal, které společnosti jsou na takový přechod lépe připravené. Kdo nebyl připravený dopředu, nemohl zbytek dohnat v řádu dnů až týdnů. Během krize jsme tak pomáhali klientům rychle dotáhnout některé platformy, např. Fortuně jsme během pouhých dvou týdnů dokázali dointegrovat všechny české banky poskytující KYC API, aby mohla převést svoje zákazníky z poboček do online prostředí. Někde ale bylo vidět, že i když jsme dokázali navrhnout plně automatická řešení, dané společnosti na něj nebyly kulturně připravené. A vše se tak nakonec zpracovávalo postaru a ručně – to se týká zejména automatického vyhodnocování žádostí o úvěry se státní zárukou.

I tak se ale na českém trhu rozeběhlo mnoho projektů, které se snaží posunout digitální obsluhu svých zákazníků na novou úroveň. Těší nás, že můžeme u řady těchto projektů být a že se nejedná pouze o banky, ale o řadu velkých firem z jiných oborů, jako jsou pojišťovny, energetické společnosti nebo telefonní operátoři. V rozhovoru s Petrem Kapitánem si tak můžete přečíst o digitalizaci akvizičního procesu ve společnosti ČEZ Prodej.

Protože jsou dnes technologie důležitější než kdy předtím, zaměřili jsme toto číslo Innovatoru prakticky. Tak, aby vám bylo průvodcem i inspirací při nasazování technologií pro digitální kontakt se zákazníky. Přitom třeba základní prvek všech prodejních procesů – identifikace zákazníků online – vzbuzuje neustále řadu otázek. Legislativa se navíc rychle vyvíjí, a tak jsme současný stav shrnuli v textu, který detailně rozebírá možnosti online onboardingu. V dalším článku jsme pak ve spolupráci s ROWAN LEGAL prozkoumali právní aspekty elektronického podepisování smluv.

Z čistě technologických témat si můžete přečíst příklady konkrétního nasazení technologií jako umělá inteligence nebo rozšířená realita. Na příkladech také ukazujeme využití data science výstupů pro personalizovaný marketing – čerpáme z naší zkušenosti, kde se podařilo desetinásobně zvýšit relevantnost nabídek. S Rudolfem Urbánkem, generálním ředitelem Microsoftu pro Česko a Slovensko si povídáme o cloudifikaci, inovacích v českém prostředí (včetně strojového zpracování češtiny) a kulturní změně, která veškeré zásadní transformace nutně provází.

Doufám, že vás i toto číslo inspiruje a pomůže i vám zlepšit váš digitální kontakt se zákazníky.

Pomocí AI pomáháme zrychlit výrobu i ulehčit od hor papírů

Pomocí AI pomáháme zrychlit výrobu i ulehčit od hor papírů

Umělá inteligence v Trasku je především o reálném využití a práci s daty, která dnes pomáhá párovat závady ve výrobě s pracovními postupy, komunikovat se zákazníky nebo vyřizovat pozůstalosti.

Budoucnost přinese větší tlak na rychlost v nasazování nových technologií

Budoucnost přinese větší tlak na rychlost v nasazování nových technologií

S Rudolfem Urbánkem, generálním ředitelem společnosti Microsoft pro Českou republiku a Slovensko, jsme si povídali o roli a růstu cloudových služeb a o technologiích, které budou zásadní pro komunikaci se zákazníky i pro jejich pohodlnou digitální obsluhu.

Kdy má nasazení rozšířené reality smysl a jaké jsou její dnešní limity

Kdy má nasazení rozšířené reality smysl a jaké jsou její dnešní limity

Scénářů, kde má rozšířená realita (AR) potenciál najít využití, je mnoho – mobilní technologie, nemovitosti, retail, výroba, automobilový průmysl a další. Těch, kde má její využití z hlediska společností opravdu smysl, už je ale mnohem méně.

Nová aplikace ČEZ Prodej má v budoucnu pomáhat s více než 200 000 akvizičními smlouvami ročně

Nová aplikace ČEZ Prodej má v budoucnu pomáhat s více než 200 000 akvizičními smlouvami ročně

Přečtěte si rozhovor s Petrem Kapitánem, členem vedení společnosti ČEZ Prodej, o zkušenostech se změnou systémů pro kontakt se zákazníkem, o digitalizaci prodeje ve velké firmě a o tom, jak celou změnu vnímají zákazníci.

Data science pomůže s personalizovanými nabídkami

Data science pomůže s personalizovanými nabídkami

Pokročilá prediktivní analytika pomáhá několikanásobně zpřesňovat a tím zefektivňovat veškeré marketingové a obchodní aktivity. S její pomocí vytváříme například vysoce personalizované nabídky šité na míru jednotlivým zákazníkům.

Zvyšte svoje konverze díky personalizovanému marketingu

Zvyšte svoje konverze díky personalizovanému marketingu

Častou chybou v B2B marketingu a komunikaci je, že se kontakty s klienty neudržují a opráší se ve chvíli, kdy se společnosti snaží prodávat.

Co a jak lze elektronicky podepisovat

Co a jak lze elektronicky podepisovat

Uzavírat smlouvy elektronicky a na dálku je rychlejší a levnější. Elektronické podepisování v sobě však ukrývá několik úskalí a rizik. Jaké typy dokumentů a za jakých okolností můžete bezpečně elektronicky podepsat?

Jak správně identifikovat zákazníky online

Jak správně identifikovat zákazníky online

Je osoba, se kterou potřebujete vyřídit zprostředkování služby, prodej finančního produktu nebo možnost sázet v online prostředí skutečně tou, za kterou se vydává?

Změna chování bankovních zákazníků v číslech

Změna chování bankovních zákazníků v číslech

Jak příchod pandemie a s ní související opatření a doporučení ovlivnila chování tuzemských bankovních zákazníků? Na čísla, dopady a změny jsme se zeptali předních českých bank.

Digitalizace vztahu se zákazníkem

Digitalizace vztahu se zákazníkem

Ukázalo se, že když je potřeba, dokážou techniku a online nástroje využít jak děti, tak i dospělí, kteří dříve preferovali pouze osobní jednání.