Čeká nás prudký rozvoj online kanálů

18. května 2020

Pohyb obyvatel ustal. Nástroje pro práci na dálku (s klienty, ale především neklienty) jsou nyní stěžejní a mohou velmi výrazně ovlivnit váš byznys. On‑line je dnes důležitější než kdy předtím. Proto by společnosti a banky neměly zanevřít na vývoj svých on‑line řešení.

V reakci na propad ekonomiky je pochopitelné, že se společnosti a instituce snaží najít úspory, kde se dá. Jenže online nabral na síle rychleji a více, než kdokoli z nás očekával. Cestou k úsporám by proto neměl být útlum online kanálů a seškrtání investic jejich vývoje.

Většina bank dnes říká, že umí sjednat řadu produktů online. Jenže tyto „on-line metody“ často zahrnují kurýra. Plně online sjednání umí pouze několik bank, a to se navíc omezuje na sjednání běžného účtu pro fyzickou osobu nebo spotřebitelského úvěru. Dnes už však nic nebrání sjednání všech produktů plně online – od účtu až po hypotéku, od fyzické osoby přes OSVČ a SME až po korporát. V Trasku dokonce máme vymyšlený způsob, jak lze sjednat účet i pro vznikající společnost, která ještě ani není v obchodním rejstříku.

V následujících měsících i přes útlum investic očekáváme prudký rozvoj těchto plně online metod. Karanténa a omezený pohyb i vlny nových nemocných tu s námi budou ještě dlouho. Trask je připravený implementovat řadu plně online řešení, která bankám a společnostem pomohou. A to v řádu malých jednotek měsíců, v některých případech i v řádu jednotek týdnů.

Pomocí řešení Trask uSign lze činit platná právní jednání. A v případě užití biometrického podpisu elektronickou tužkou nebo při identifikaci dle AML standardu i jednání vyžadující písemnou formu

Přechod na plně paperless fungování lze nasadit za dva týdny

Práce z domova plně odhalila nepřipravenost řady procesů (uvnitř firmy i se zákazníkem) na fungování na dálku. Přitom nasazení řešení pro plný přechod na paperless, skutečnou eliminaci fyzických tiskáren a snížení počtu papírů na nulu, je velmi snadné. Trask dokáže nasadit řešení pro přechod na paperless během jednoho či dvou týdnů! S výjimkou notářsky ověřených podpisů není jediný důvod něco tisknout a podepisovat na papíře.

Co Trask nabízí? Řešení pro plně online podpis Trask uSign. Uživatel (zaměstnanec nebo klient) tak může biometricky podepsat dokument na svém libovolném zařízení. Stačí nahrát PDF, které uživatel podepíše na mobilu (prstem udělá podpis na obrazovce), na tabletu nebo počítači. Protože se sbírá obrázek i biometrické údaje (rychlost, síla přítlaku), je prakticky nemožné podpis napodobit. K podpisu přitom není potřeba žádné speciální zařízení. Dokumenty k podpisu lze snadno delegovat na další podepisující osoby e-mailem nebo přímo v aplikaci. Trask navíc dokáže řešení rozšířit o technologie umožňující zcela online identifikace klienta. Ten je plnohodnotně ověřen, zda je skutečně tím, za koho se při podpisu vydává, a to přímo v daném procesu. V Trasku uSign využíváme například k podepisování dodavatelsko-odběratelských smluv a agendy. Podobně, ale i k podpisu smluv s klienty uSign využívají i naši klienti jako např. společnost innogy.

„Pomocí řešení Trask uSign lze činit platná právní jednání. A v případě užití biometrického podpisu elektronickou tužkou nebo při identifikaci dle AML standardu i jednání vyžadující písemnou formu,“ uvedl Mgr. Bohuslav Lichnovský, LLM, z advokátní kanceláře Rowan Legal, specializující se na elektronická právní jednání.

Řešení lze rozšířit o Trask Virtual Case, což je virtuální prostor pro výměnu dokumentů s klientem.

Od výměny dokumentů po bezpapírovou tiskárnu

K dispozici je také řešení Trask ZenID: online zpracování a kontrola občanského průkazu plus porovnání se selfie fotografií nebo selfie videem klienta. To můžeme případně rozšířit o prvky vyžadované dle zákona o KYC a AML (prokázání vlastnictví účtu a provedení mikrotransakce). Alternativně lze využít i platformu Trask BAAPI, konkrétně k napojení na KYC API šesti českých bank, a provést tak vzdálené převzetí identity klienta z banky pomocí dvoufaktorového loginu klienta.

Řešení lze dále rozšířit o Trask Virtual Case, což je virtuální prostor pro výměnu dokumentů s klientem. Dokumenty lze do Virtual Case nahrávat a poté sdílet. Pomocí pokročilých technologií pro zpracování dokumentů, jako je Trask NLP (Natural Language Proce-ssing), je možné nahrané dokumenty automaticky vyhodnocovat a zpracovávat. Počítač tak dokáže porozumět psanému textu, dokumenty roztřídit a nastartovat patřičné procesy na pozadí. Ověří nutné náležitosti (např. data platnosti), extrahuje data a v některých případech na dokument i automaticky zareaguje, tj. např. odpoví dopisem. Celý proces tak lze dokončit plně online a bez nutnosti vstupu člověka.

Pokud se nástroje na online podpis, převod formulářů do digitální podoby, výměnu dokumentů a jejich zpracování ještě propojí s Trask Paperless Print Driver, který umí modifikovat vaši libovolnou front office nebo back office aplikaci tak, aby přestala tisknout na fyzické tiskárně, ale začala využívat Trask uSign nebo Trask Virtual Case, můžete dát sbohem všem papírům ve vašich procesech. A to vše během jednotek týdnů.

Hlavní výhody

Všechny back office procesylze rychle a snadno převéstna fungování z domova.Můžete rychle zdigitalizovat kontakt se zákazníky nebo i s budoucími zákazníky.To vše v řádu dnů nebo malého počtu týdnů – tedy tak rychle, abyste zareagovali na současnou situaci.Dovolí vám poslat více lidí na home office a umožní vám tak obsluhovat klienty i v případě, že budete muset uzavřít některé pobočky.Umíme vyřešit vše naráz. Naše řešení nepotřebují jít po jednotlivých procesech, dokumentech nebo aplikacích.

Naše řešení pro digitální komunikaci se zákazníky

Online onboarding pro retail firmy

Neklient se může stát klientem zcela online a do 30 minut. Navíc je díky online onboardingu, po kterém je braný jako kmenový zákazník, připraven tak, že se může pohybovat v prostředí firem a objednávat si jejich služby.

Online úvěry pro firmy i osoby

Půjčky už dnes lze poskytovat rychle a zcela online a s připsáním peněz na účet klienta do 30 minut. V rámci procesu žádosti umíme klienta ověřit nebo plně identifikovat, ověřit jeho příjmy, posoudit jeho úvěryschopnost a podepsat smlouvu. Intenzivně připravujeme i rozšíření o automatizaci podpory státních záruk od ČMZRB.

Online hypotéka i refinancování

Umožňujeme projít procesem zpracování hypotéky i jejího refinancování zcela online a do 30 minut včetně ocenění nemovitosti a podpisu úvěrové smlovy.

Vytěžování a zpracování dokumentů

Pokročilé technologie pro zpracování nestrukturovaných dat, tedy přirozeného jazyka, automaticky vyhodnocují a zpracovávají dokumenty. Počítač porozumí psanému textu, dokumenty roztřídí, nastartuje patřičné procesy na pozadí, ověří nutné náležitosti, extrahuje data. V některých případech na dokument i automaticky zareaguje.

Agregační platforma PSD2 i KYC API

Informace z finančních institucí v jednom rozhraní a skrze jediné API. Klient instituce může předávat svoji transakční historii třetím stranám (i vzdáleně př. autorizovat platby z bankovních účtů a získává konsolidovaný pohled na své finance). Již nyní lze v rámci platformy vzdáleně převzít a ověřit identitu klienta banky, díky napojení na projekt SONIA bude ale moci poskytovat ověřený přístup k elektronickým službám veřejné správy pomocí bankovní identity.

Online podpis

Díky biometrickým podpisům je konečně možné pracovat bez papírů a pouze s elektronickými dokumenty. A to uvnitř společnosti i s klienty. Lze dosáhnout významných úspor a celkově zrychlit oběh a zpracování dokumentů a mít je vždy okamžitě dostupné.

Co-browsing

Uživatelský zážitek je pro společnosti to nejdůležitější. A to jak osobní, tak i digitální. Díky co-browsingu tak dnes společnosti vzdáleně pomáhají s vyplňováním i s prací v online aplikacích komukoliv, kde jejich pomoc potřebuje.