Digitalizace

Rychlá digitalizace
vnitřních i klientských
procesů je dnes
otázkou dnů


Online je dnes důležitější než kdy předtím a nástroje pro interní vzdálenou práci s klienty, ale především neklienty, jsou nyní zásadní a mohou výrazně ovlivnit byznys společností. Proto by společnosti neměly na vývoj jejich online řešení zanevřít. Práce z domova navíc odhalila nepřipravenost řady procesů (uvnitř firmy i se zákazníkem) na fungování na dálku. Přechod na plně paperless fungování a agendu ale společnosti mohou zvládnout už za dva týdny.

Redakce


V následujících měsících, i přes propad ekonomiky a útlum investic i pohybu, očekáváme prudký rozvoj plně online metod. Je pochopitelné, že se společnosti snaží hledat úspory, kde se dá. Jenže online nabral na síle rychleji a více, než kdokoliv očekával a cestou by proto neměly být útlum online kanálů a seškrtání investic jejich vývoje. Protože ačkoliv dnes řada společností nabízí sjednání produktů online, tyto „online metody“ často zahrnují kurýra. Zcela online sjednávání produktů, od účtů a hypoték pro osoby, OSVČ a SME až po korporát, přitom dnes nic nebrání.

Paperless za dva týdny

Pandemie navíc ve firmách odhalila nepřipravenost řady interních procesů, i těch, které zahrnují zákazníka, na fungování na dálku. Přitom je nasazení řešení pro plný přechod na paperless, eliminaci fyzických tiskáren a snížení počtu papírů na nulu snadné. Trask dokáže nasadit řešení pro přechod na paperless během jednoho či dvou týdnů, a s výjimkou notářsky ověřených podpisů není důvod dokumenty tisknout či podepisovat na papír.

Pomocí našeho řešení zcela online podpisu může zaměstnanec nebo klient biometricky podepsat dokument na svém libovolném zařízení. Stačí nahrát PDF, které uživatel podepíše na mobilu (prstem na obrazovce), tabletu nebo počítači. Protože se sbírá obrázek i biometrické údaje (rychlost, síla přítlaku), je prakticky nemožné podpis napodobit. K podpisu přitom není potřeba žádné speciální zařízení. Dokumenty k podpisu lze snadno delegovat na další podepisující osoby e-mailem nebo přímo v aplikaci. Trask navíc dokáže řešení rozšířit o technologie umožňující zcela online identifikace klienta. Ten je plnohodnotně ověřen, zda je skutečně tím, za koho se při podpisu vydává, a to přímo v daném procesu. V Trasku podpis využíváme například k podepisování dodavatelsko-odběratelských smluv a agendy. Podobně, ale i k podpisu smluv s klienty, ho využívajíi naši klienti, např. společnost innogy.

Všechny back oce procesy lze rychle a snadno převést na fungování z domova. Můžete rychle zdigitalizovat kontakt se zákazníky nebo To vše v řádu dnebo ma - lého počtu týdnů – tedy tak rychle, abyste zareagovali na soasnou situaci. Dovolí vám poslat více lidí na home oce a umožní vám tak obsluhovat klienty uzavřít některé pobočky. Umíme vyřešit vše naráz. Naše řešení nepotřebují jít po jednotlivých procesech, dokumentech nebo aplikacích. Informace o konkrétních řešeních pro přechod na zcela paperless agendu a fungování najdete zde:

Od výměny dokumentů po bezpapírovou tiskárnu

Ani zcela online zpracování a kontrola občanského průkazu už dnes nejsou problematické. V našem případě řešení porovnává doklad se selfie nebo videem klienta a lze ho také rozšířit o prvky vyžadované zákonem o KYC a AML (prokázání vlastnictví účtu a provedení mikrotransakce). Alternativou je potom napojení na KYC API českých bank a provést tak vzdálené převzetí identity klienta z banky pomocí dvoufaktorového loginu klienta. To dnes Trask umožňuje pomocí agregační platformy bankovních API.

Pomocí řešení Trask uSign lze činit platná právní jednání. A v případě užití biometrického podpisu elektronickou tužkou nebo při identifikaci dle AML standardu i jednání vyžadující písemnou formu.
Mgr. Bohuslav Lichnovský, LLM, advokátní kancelář Rowan Legal

Pro výměnu dokumentů s klientem pak lze bezpečně využívat virtuál-ní prostor, kam je lze nahrávat a poté sdílet. Pomocí pokročilých technolo-gií pro zpracování dokumentů, jako je NLP (Natural Language Processing), je u našeho řešení možné nahrané do-kumenty automaticky vyhodnocovat a zpracovávat. Počítač rozumí psané-mu textu, dokumenty roztřídí a nastar-tuje patřičné procesy na pozadí. Ověří nutné náležitosti (např. data platnosti), extrahuje data a v některých případech na dokument i automaticky zareaguje, např. odpoví dopisem. Celý proces tak lze dokončit plně online a bez nutnosti vstupu člověka.

Pokud se nástroje na online podpis, převod formulářů do digitální podoby, výměnu dokumentů a jejich zpracování propojí ještě s tiskovým driverem, který umí modifikovat libovolnou front nebo back office aplikaci tak, aby přestala tisknout na fyzické tiskárně, můžete dát sbohem všem papírům ve vašich proce-sech.

Naše řešení pro digitální komunikaci se zákazníky

Online onboarding pro retail firmy

Neklient se může stát klientem zcela online a do 30 minut. Navíc je díky online onboardingu, po kterém je braný jako kmenový zákazník, připraven tak, že se může pohybovat v prostředí firem a objednávat si jejich služby.

Online hypotéka i refinancování

Umožňujeme projít procesem zpracování hypotéky i jejího refinancování zcela online a do 30 minut včetně ocenění nemovitosti a podpisu úvěrové smlouvy

Agregační platforma PSD2 i KYC API

Informace z finančních institucí v jednom rozhraní a skrze jediné API. Klient instituce může předávat svoji transakční historii třetím stranám (i vzdáleně), autorizovat platby z bankovních účtů a získává konsolidovaný pohled na své finance. Již nyní lze v rámci platformy vzdáleně převzít a ověřit identitu klienta banky, díky napojení na projekt SONIA bude ale moci poskytovat ověřený přístup k elektronickým službám veřejné správy pomocí bankovní identity.

Vytěžování a zpracování dokumentů

Pokročilé technologie pro zpracování nestrukturovaných dat, tedy přirozeného jazyka, automaticky vyhodnocují a zpracovávají dokumenty. Počítač porozumí psanému textu, dokumenty roztřídí, nastartuje patřičné procesy na pozadí, ověří nutné náležitosti, extrahuje data. V některých případech na dokumenty automaticky zareaguje.

Online úvěry pro firmy i osoby

Půjčky už dnes lze poskytovat rychle a zcela online a s připsáním peněz
na účet klienta do 30 minut. V rámci procesu žádosti umíme klienta
ověřit nebo plně identifikovat, ověřit jeho příjmy, posoudit jeho úvěruschopnost
a podepsat smlouvu. Intenzivně připravujeme i rozšíření
o automatizaci podpory státních záruk od ČMZRB.

Online podpis

Díky biometrickým podpisům je konečně možné pracovat bez papírů
a pouze s elektronickými dokumenty. A to uvnitř společnosti i s klienty.
Lze tak dosáhnout významných úspor a celkově zrychlit oběh a zpracování
dokumentů a mít je vždy okamžitě dostupné.

Co-browsing

Pro společnosti je nejdůležitější uživatelský zážitek. A to jak osobní, tak i digitální. Díky co-browsingu tak dnes společnosti vzdáleně pomáhají s vyplňováním i s prací v online aplikacích komukoliv, kdo jejich pomoc potřebuje.

Kontaktujte nás

Na váš byznys se dokážeme podívat z jiné perspektivy. Proto můžeme přijít i na nová řešení, která dokážeme jasně popsat, rozpracovat a navrhnout jejich technickou realizaci. Originální nápad je totiž na začátku každého dobrého byznysu. Díky zkušenostem rychle poznáme, v čem chcete a potřebujete pomoci.

Domníváte se, že jsme porušili etická pravidla?
Dejte nám vědět.