Přes Českou spořitelnu si díky nám může každý půjčit on-line, od jakékoli banky chce

Peníze má na účtu do 15 minut – a bez papírování

POTŘEBA: Nezáleží, u které banky jste, ale na tom, abyste si mohli půjčit co nejpohodlněji. Například z mobilu.

Česká spořitelna (ČS) je největší bankou v ČR. Toto prvenství si plně zasluhuje mimo jiné i důrazem na inovace a co největší zpříjemnění života zákazníků.

Vedení České spořitelny chtělo svým klientům i klientům konkurenčních bank, kteří potřebují půjčit peníze snadno a rychle, ušetřit cestu na pobočky svých bank a vyhnout se jakémukoli papírování. Bez kompromisů, bez výjimek, zato s maximálním pohodlím.

Záměrem bylo, aby si přes Českou spořitelnu mohl každý zájemce půjčit peníze od jakékoli banky podle vlastního výběru. Bez čekání, bez papírování, bez cesty na pobočku – a ještě mít peníze na účtu do 15 minut od schválení.

Z České spořitelny se tak stala první banka v ČR, která na trh uvedla skutečný on-line úvěr: Půjčku bez papírů


ŘEŠENÍ: Zapojte technologickou kreativitu (a nechte si poradit ohledně legislativy)

Co bylo dříve bez návštěvy pobočky a podpisu zaslaných papírových dokumentů nemyslitelné, je dnes běžná praxe pro tisíce spokojených klientů.

Tohoto inovativního řešení jsme dosáhli v rekordně krátkém čase díky kombinaci firemního know-how (je třeba podotknout, že TRASK je firma plná expertů s minimem juniorních pozic) a unikátních technologií z oblasti analýzy dat a obrazu, scoringových algoritmů a dalších prvků komplexní architektury.


Hlavní přínosy z pohledu banky jako celku...

České spořitelně jsme kromě velmi významné konkurenční výhody přinesli i tyto konkrétní výhody:

  • Naše inovativní scoringové metody umožňují nabídnout úvěr jak klientům ČS, tak i těm od konkurenčních bank
  • Našemu klientovi jsme pomohli významně snížit náklady na poskytování on-line úvěru
  • Detailní monitoring a sběr dat bance umožňuje reagovat na potřeby klientů během mrknutí oka
  • Díky zavedení nových technologií a přístupů k problému může nyní ČS prodávat své produkty více kanály. Zmíněné technologie navíc může bez problému použít i v dalších firemních obchodních procesech

… a pro všechny zájemce o rychlou půjčku bez papírování

  • Možnost vyřídit si půjčku odkudkoli (třeba během polední pauzy nebo z pohodlí ložnice) bez nutnosti ztrácet čas na pobočce čekáním a vyplňováním formulářů
  • Díky okamžitému rozhodnutí o žádosti zákazník hned ví, na čem je
  • Peníze na účtu do 15 (!) minut od schválení žádosti. A to i pro klienty ostatních bank!
  • Uživatelsky maximálně jednoduchý, srozumitelný – a ultrarychlý – proces od podání žádosti po převod peněz
  • Klient nemusí žádost o půjčku dokončit najednou, ale může ji kdykoli přerušit a později pokračovat tam, kde skončil

Naše cesta k řešení

Kromě přínosu našich expertů spočívala v precizně odvedené organizaci. Česká spořitelna totiž potřebovala Půjčku bez papírů spustit za pouhých 6 měsíců.

Abychom klienta nenechali čekat ani o den déle, celý projekt jsme rozdělili do více částí (streamů). Každá část projektu měla svého leadera se zodpovědností za plnění dohodnutého rozsahu práce, dílčích termínů a kvality výstupů.

Stávalo se nám, že vyřešení problému v rámci konkrétního streamu ovlivnilo (nebo zkomplikovalo) řešení problému na jiné části projektu. Klíčovým se brzy ukázalo pečlivě hlídat vzájemné závislosti řešení dílčích problémů mezi jednotlivými streamy a maximálně efektivně a včas sdílet informace mezi všemi, kteří na projektu pracovali.

Řízení tohoto projektu vyžadovalo kromě perfektního porozumění požadavkům všech zúčastněných oddělení na straně České spořitelny také promyšlené naplánování jednotlivých aktivity a koncentraci na zásadní milníky. Šlo zejména o to:

  • Definovat a sladit požadavky klientových oddělení Business, Risk, Legal a IT
  • Navrhnout proces žádosti o úvěr a vytvořit jeho funkční maketu
  • UX design
  • Detailně specifikovat proces podepisování
  • Kalibrovat scoring karty
  • Implementovat řešení a neprůstřelně ho otestovat

Naši vývojáři se během zavádění navrženého řešení vypořádali se všemi výzvami, které před ně projekt postavil, na výbornou.

Tady jsou pro ilustraci některé z klíčovýchvýzev:

  • Vytěžování a parsování dat
  • Sběr a analýza dat
  • Implementace scoringových algoritmů
  • Automatizace procesů
  • Digitální podpis smlouvy

Závěr

Máme radost, že naše řešení ulehčuje život zájemcům o rychlou půjčku – a že je s ním spokojen i klient. Dovolte nám ocitovat slova pana Filipa Zemana, Digital & Direct Sales Directora České spořitelny:

„Skvělá práce projektových leaderů a maximální nasazení všech expertů z Trasku umožnily dodat České spořitelně 100% funkční řešení v rekordně krátkém čase. Proto jsme byli schopni uvést na český trh kompletně on-line úvěr Půjčka bez papírů jako první a potvrdili tak svou pozici lídra a inovátora na českém bankovním trhu.“

I díky TRASK je Česká spořitelna první bankou v ČR, přes kterou si každý může půjčit peníze kompletně on-line a během několika málo minut je mít na svém účtu. A je jedno, jestli je klientem České spořitelny nebo klientem jiné banky – Půjčka bez papírů mezi sebou propojuje všechny banky na trhu se všemi zájemci o půjčku.

Celý proces je navíc maximálně jednoduchý na pochopení a uživatelsky příjemný.

Kontaktujte nás

Na váš byznys se dokážeme podívat z jiné perspektivy. Proto můžeme přijít i na nová řešení, která dokážeme jasně popsat, rozpracovat a navrhnout jejich technickou realizaci. Originální nápad je totiž na začátku každého dobrého byznysu. Díky zkušenostem rychle poznáme, v čem chcete a potřebujete pomoci.

Domníváte se, že jsme porušili etická pravidla?
Dejte nám vědět.